Suikervrij Dieet: De 5 Beste Tips Om Een Suikervrij Dieet Te Volgen
Zonder Suiker Eten- Dé plek om te starten met een gezonde levensstijl!
40 Dagen zonder suiker 10 juli 2017
mm
Miriam Geen reacties

Meer informatie over Natuurlijk Suikervrij van Miss Natural? Al meer dan 2000 mensen hebben deze methode al gedownload!

JA, IK WIL OOK SUIKERVRIJ LEVEN

Hoe kun je bij de top 10% gezondste mensen horen? Ik geef je een paar simpele tips zodat jij gemakkelijk een suikervrij dieet kan volgen.

Suikervrij dieet zo makkelijk mogelijk volgen?

Aangezien je op deze site bent ga ik ervan uit dat je al het een en ander hebt gehoord van een suikervrij dieet.

Onderhand weet je al waarom je suikervrij wilt leven en besef je dat het alleen maar voordelen kan hebben voor de rest van je leven

Maar…

…hoe pak je dit aan?

Misschien heb je het al een tijdje geprobeerd en kon je het niet volhouden.

Ik begrijp het.

Ook ikzelf heb enorm veel moeite moeten doen in het begin om het vol te kunnen houden.

Van koekjes afblijven en minder uit eten gaan was een marteling de eerste maand. Ik hou immers enorm veel van eten…

Gelukkig kon ik na een tijdje al mijn vragen beantwoord krijgen door iemand…

Daardoor heb ik de meest praktische en simpele manieren kunnen vinden om een suikervrij dieet vol te kunnen houden.

Is het ‘’perfect’’?

Nee. Werkt het BETER dan de meeste andere dingen? Ja.

Ik heb het gezien bij anderen en bij mezelf hoe effectief deze kleine maar simpele tips kunnen zijn.

Dus, wat zijn mijn tips?

#1 Ga met een volle maag naar de supermarkt

Ik heb dit al eerder aangegeven in een eerdere blog maar ik herhaal het even.

Zorg ervoor dat je met een volle maag naar de supermarkt gaat zodat je makkelijk van alle zoetigheden kan afblijven.

Je wilt het jezelf niet te makkelijk maken als je een keer hele erge trek krijgt in suiker door teveel koekjes of dergelijke te hebben thuis.

Het liefst maak je ook van tevoren een lijstje met wat je nodig hebt en loop je direct naar die producten toe.

Zo zorg je ervoor dat je niet onnodig nog andere dingen gaat kopen (met suiker).

#2 Zorg voor suikervrije tussendoortjes voor een suikervrij dieet

In het begin zul je het moeilijk krijgen. Maar je wilt de weerstand zo klein mogelijk maken.

Hoe doe je dat?

Geen honger hebben.

Je lichaam snakt sneller naar suiker als je honger begint te krijgen.

Eet wat suikervrije tussendoortjes als je merkt dat je toch trek begint te krijgen naar iets met suiker.

Griekse yoghurt, komkommers of wat fruit is prima.

Extra voorbeelden:

  • Gekookt eitje
  • Rijstwafels
  • Champignons
  • Alle snackgroenten

Gooi koekjes of iets met veel suiker weg of geef het weg aan anderen.

Leestip : Suikervrij snoep

#3 Kook zelf zodat je weet wat erin zit

Je weet natuurlijk niet precies of er suiker in je maaltijd zit als je de maaltijd niet zelf hebt gemaakt.

Probeer dan ook zo min mogelijk uit eten te gaan en kook thuis zodat je weet of er suiker inzit en welke producten je gebruikt.

Ik zal je hier zo meteen nog een extra tip over geven.

Eten dat uit de magnetron komt telt helaas niet als thuis zelf koken ;). (Magnetronmaaltijden bevatten meestal ook heel veel suiker)

#4 Besef dat je lichaam zal wennen

Uit onderzoek is gebleken dat mensen ongeveer 2 maanden nodig hebben om een gewoonte helemaal in hun systeem te krijgen.

Maak je dus geen zorgen als je niet na een week al helemaal gewend bent. Neem minimaal 2 maanden de tijd en je zult vanzelf merken dat je lichaam minder gaat zoeken naar suiker.

Gewoon doorzetten en uiteindelijk zal een suikervrij dieet niet langer een speciaal dieet zijn maar gewoon ”normaal” voor je zijn. Je weet niet anders meer.

#5 Het leugentje om bestwil… 

Ik weet het. Liegen is niet goed. Maar wat nou als je toch wel af en toe uit eten wilt?

”Kunnen jullie iets voor me bereiden zonder suiker, omdat ik diabetes heb en nu geen suiker mag?”

Geloof me, elk restaurant zal rekening met je houden omdat ze niet een ambulance willen bellen voor iemand met diabetes.

Het is een klein leugentje maar op deze manier kan jij suikervrij blijven leven en ook gewoon lekker doorgaan met je dieet.

#6 Drink geen ”gezonde” drankjes

De meeste drankjes gelabeld met ”gezond” zijn niet gezond.

Er zit veel suiker in of andere zoetstoffen die net zo slecht zijn als suiker.

Drink meer thee of water.

”Leestip: drankjes zonder suiker”

Dit was het weer voor deze blog.

Ik hoop dat je er veel aan hebt gehad en dat je een gezond en suikervrij leven krijgt!

Maar wacht…

Voordat je gaat wil ik je nog wat duidelijk maken en iets vertellen:

Uiteraard is dit niet alles wat je kan doen. Er is nog veel meer wat jij kan gaan toepassen in je leven (zonder suiker).

Een tijdje terug kwam ik Eva van Zeeland, de oprichter van Miss Natural Lifestyle tegen en heeft ze me veel geleerd.

Ik leerde van alles over suikers en wat ik wel en niet kon eten. En natuurlijk ook dranken zonder suiker.

Ook gaf ze me enorm veel recepten om mee aan de slag te gaan.

Maar wat voor mij toch echt het meest waardevolle was:

Ze motiveerde me.

Eva zorgde ervoor dat ik het volhield en van alles een gewoonte kon maken.

Niet alleen dat, maar ook gaf ze me toegang tot een besloten facebook groep met allemaal anderen die mij ook weer motiveerden.

Wil jij dit nou ook bekijk even haar cursus en schaf het aan.

Als je na 10 dagen nog steeds denkt dat het niks is. (Wat ik betwijfel…) Kan je gewoon een mailtje sturen en krijg jij al je geld terug.

Maar ik ga er niet van uit nadat je het hebt gezien .

Ik hoop dat je wat aan de blog hebt gehad en hopelijk tot de volgende blog!

Succes!

Meer weten over Natuurlijk Suikervrij van Miss Natural? Ga direct naar de website en klik op de knop hieronder!

GA NAAR DE WEBSITE

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *